Când şi de ce să apelezi la un agent imobiliar?



Anul acesta a început cu multe semnale favorabile pentru piaţa imobiliară din România, unde se aşteaptă în sfârşit o creştere simţitoare a numărului de tranzacţii. În 2015 demarează multe proiecte rezidenţiale de dimensiuni medii şi mari, dar şi dezvoltarea celor existente. În plus, Programul Prima Casă se pregăteşte de o relansare care va permite accesul la creditare ieftină pentru multe categorii de clienţi, inclusiv pentru cei care au deja în derulare un astfel de program şi doresc o casă mai mare.

Săptămâna această, Magazinuldecase.ro continuă dialogurile cu agenţii imobiliare de top de la care dorim să aflăm cât de pregătiţi sunt agenţii imobiliari pentru aceste schimbări.

Invitatul este dl. Claudiu Haţegan, fondator şi CEO al agenţiei Klauss and Partners, care a răspuns întrebărilor noastre.



MDC: Ce noutăţi aduce 2015 pentru agenţii imobiliari activi pe segmentul rezidenţial

C.H.: Deocamdată toată breasla imobiliară din segmentul rezidenţial aşteaptă o relansare a pieţei care, după calmul de anul trecut, are foarte multă cerere latentă care trebuie în scurt timp să se transforme în tranzacţii/achiziţii: există mulţi cumpărători pe piaţă, stocul de proprietăţi scoase la vânzare este consistent, iar preţurile au ajuns la un minim istoric care va da accesibilitate tuturor cumpărătorilor, indiferent de buget.

MDC: Cum a evoluat relaţia brokerului imobiliar cu proprietarii de imobile rezidenţiale în ultimii ani? Care este noul rol al consultantului imobiliar în procesul de tranzacţionare

C.H.:Relaţia broker imobiliar – proprietar a început să se îmbunătăţească şi au apărut acei proprietari care au iniţiativă şi îşi manifestă direct nevoia de servicii imobiliare, proprietari care şi înţeleg cu ce ne ocupăm noi. Totodată, o parte dintre proprietari vor să-şi vândă singuri proprietăţile, iar după o perioadă conştientizează rolul pe care îl are un broker imobiliar în tranzacţie şi apelează la noi pentru consultanţă, suport şi imparţialitate în discuţiile directe cu clienţii potenţiali. De mai multe ori am întâlnit proprietari care, deşi au găsit singuri cumpărători, m-au abordat să îi ajut să finalizeze tranzacţia deoarece nu stăpâneau procedurile, actele şi doreau să fie asistaţi de un specialist.

Pe de altă parte, vânzătorii au nevoie de informaţiile de piaţă pe care un broker imobiliar le deţine, le foloseşte în formarea preţului şi în realizarea unui anunţ de publicitate imobiliară de calitate. De aceea au început să conştientizeze că dacă îşi vor alege un specialist să muncească pentru ei, vor scuti timp preţios dar şi resurse obţinând o vânzare într-un termen mai scurt şi la o valoare de piaţă corectă.

MDC: Care sunt principalele argumente pentru a convinge cumpărătorii să lucreze cu o agenţie imobiliară profesionistă?

C.H.: Primul şi cel mai important argument este experiența în tranzacţionare şi cunoaşterea preţurilor din piaţă.

Un alt aspect important este economia de timp pe care o face un client care îşi angajează un broker să lucreze dedicat pentru el, dar şi siguranța tranzacţiei. Având un broker personal, acesta va verifica actele pentru proprietăţile care vor fi vizitate, va face o inspecţie a proprietăţii înainte să o prezinte clientului şi va avea o discuţie cu proprietarul (nu cu vecinul sau o rudă a acestuia care nu are putere decizională).

În finalul discuţiei, Claudiu Haţeganu le recomandă cumpărătorilor să apeleze la o agenţie imobiliară care este specializată pe zona de interes în care se regăseşte cererea acestora, deoarece un broker imobiliar specializat pe o anumită zonă şi segment de piaţă va fi cel mai bun consultant pentru client. Brokerul specializat cunoaşte în detaliu toate aspectele vecinătăţilor, tipurile de imobile, viciile ascunse ale imobilelor şi multe alte detalii specifice zonei pe care un broker ocazional prezent în zonă nu are de unde să le cunoască/descopere acţionând sporadic în acea zonă /segment de piaţă.

 
Lasa un comentariu (spam-ul si limbajul ofensiv vor fie sterse!)